Site Loader

Nog maar een paar jaar geleden zagen auto-abonnementen eruit als het volgende zekere ding. Veel autofabrikanten probeerden het comfort van de consument op te pikken door maandelijks te betalen voor streamingdiensten of telefoons, en introduceerden programma’s waarmee mensen een nieuwe auto konden krijgen en een verscheidenheid aan extraatjes voor een maandelijks bedrag. Als alternatief voor kopen of leasen leken deze programma’s intrigerend. Maar vanaf 2021 hebben BMW, Genesis, Mercedes-Benz, Nissan en, meest recentelijk, Audi hun ontluikende abonnementsaanbod afgesloten.

 

Dus waarom zijn de abonnementen niet aangeslagen en welke services zijn er nog steeds?

 

WAAROM ZIJN ABONNEMENTEN NIET POPULAIR?

 

Afhankelijk van uw rijbehoeften, kan een abonnement u geld besparen in vergelijking met leasing. Bovendien zijn er de voordelen van voortdurende toegang tot de nieuwste modellen, de mogelijkheid om regelmatig van auto te wisselen en het gemak van winkelen via een app. Dus waarom gebruiken niet meer mensen ze?

 

Gebrek aan bewustzijn is een probleem. Deze services vereisen meer reikwijdte en moeten de conventionele wijsheid overwinnen dat je beter een auto kunt kopen. Er wordt momenteel ook niet veel geïnvesteerd in het voorlichten van consumenten: voor deze abonnementsservices wordt niet veel reclame gemaakt op websites van dealers of fabrikanten. Elke service heeft ook uitgebreide regels over het aantal kilometers, de tijd dat je auto’s kunt houden en zelfs internationaal rijden. Gebruikers zullen moeten worden geïnformeerd over al deze beperkingen in vergelijking met traditionele leaseregels.

 

 

Het grotere obstakel is de beperkte toegang. De service van Porsche wordt alleen aangeboden in Atlanta, Las Vegas en Los Angeles. Volvo’s is op grotere schaal verkrijgbaar, maar omvat geen drie van de vier meest bevolkte staten van Amerika: Californië, New York en Florida.

 

Deze beperkte beschikbaarheid is gedeeltelijk te wijten aan logistiek en kosten en gedeeltelijk aan franchisewetten van dealers die bedoeld zijn om autofabrikanten ervan te weerhouden rechtstreeks met consumenten zaken te doen. Het Care by Volvo-programma werd bijvoorbeeld geconfronteerd met juridische uitdagingen van de California New Car Dealers Association en werd vervolgens uit de staat teruggetrokken. Totdat de uitdagingen van dealers zijn aangepakt, blijft de landelijke uitrol van deze services van tafel. op deze website vind je meer duidelijkheid over leasen.

 

WELKE NIEUWE AUTO-ABONNEMENTEN ZIJN NOG BESCHIKBAAR?

 

Care by Volvo en Porsche Drive hebben momenteel het meest aantrekkelijke en actieve abonnementsaanbod. Care werkt veel als een traditionele lease, maar met verzekering en het meeste onderhoud gedekt, en het voegt de mogelijkheid toe om uw abonnement op korte termijn op te zeggen of opnieuw te abonneren op een ander model.

 

De kosten variëren van $ 600 tot $ 750 per maand (exclusief btw), afhankelijk van het model. Hoewel het waar is dat de maandelijkse betaling voor een gelijkwaardig uitgeruste lease aanzienlijk lager is, zegt dat niet het hele verhaal: voor een lage leasebetaling is een grotere aanbetaling vereist, en u moet uw eigen verzekering afsluiten en de onderhoudskosten dekken. .

 

Schrijf de aanbetaling af over de looptijd van de lease, voeg verzekering en onderhoud toe, en het kan zijn dat u ongeveer hetzelfde of zelfs iets minder betaalt voor het abonnement van Volvo dan voor een lease.

 

Het aanbod van Porsche is veel duurder. Het varieert van $ 1.500 tot $ 2.600 per maand voor een enkel voertuig en van $ 2.100 tot $ 3.100 per maand voor het abonnement voor meerdere voertuigen, waarmee u naar believen voertuigen kunt ruilen.

 

Het idee om van een sportwagen met cabriolet over te stappen op een gezins-SUV, afhankelijk van uw behoeften in een bepaalde week, is aantrekkelijk, maar u betaalt voor die flexibiliteit. Abonnementen voor meerdere auto’s zijn duurder dan een normale lease, zelfs als er rekening wordt gehouden met verzekeringen en aanbetalingen, en u kunt geen auto kopen waarin u hebt gereden tegen een vooraf ingestelde prijs. via deze pagina kun je vergelijken als de prijzen overeenkomen.

 

Maar beschouwd als een alternatief voor het leasen van twee voertuigen, beginnen deze programma’s zin te krijgen. Het leasen van bijvoorbeeld een Porsche 911 en een Cayenne en het afsluiten van uw eigen verzekering kost u meer dan zelfs het dure plan van Porsche.

 

KUNNEN ABONNEMENTEN EEN COMEBACK OPSTELLEN?

 

Cadillac en BMW zeggen allebei dat ze hun programma’s opnieuw evalueren en aanpassen. De nieuwe iteraties van beide zullen vrijwel zeker in nauwere samenwerking met dealers worden uitgevoerd om de nationale uitrol te vergemakkelijken.

 

Maar een grote aantrekkingskracht van abonnementsservices is het gebruiksgemak, waaronder het volledig vermijden van het dealerschap. Uw abonnement volledig via een app kunnen beheren, is de sleutel tot het succes van abonnementen met een jonger publiek, en dealers zijn niet consistent geweest in het online betrekken van en zakendoen met consumenten. Hoe abonnementsdiensten zullen werken binnen de grenzen van dealernetwerken is een open vraag, maar zoals het er nu uitziet, kunnen deze services niet werken zonder dealers.

 

Uiteindelijk zal het gemak van deze programma’s net zo belangrijk zijn als de totale kosten.

 

EDMUNDS ZEGT: Een auto kopen binnen uw budget en deze voor de lange termijn houden, is nog steeds het meest logisch. Maar als alternatief voor leasing, kan een abonnement uw totale kosten verlagen en u een gemakkelijke exit geven als u van gedachten verandert. Helaas betekenen juridische en logistieke uitdagingen de toekomst van auto-subs beschrijvingen is onzeker.

 

 

 

 

Monique

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Calendar

May 2021
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31